W monografii przeanalizowano m.in. następujące zagadnienia:
- pojęcie i specyfikę nieuczciwych praktyk handlowych między przedsiębiorcami,
- rodzaje przepisów prawnych zakazujących np. klauzula generalna, czarna lista,
- reklamę wprowadzającą w błąd i reklamę porównawczą,
- tajemnicę przedsiębiorstwa,
- opóźnienia w płatnościach,
- relacje wertykalne między przedsiębiorstwami,
- podobieństwa i różnice w ochronie relacji B2C i B2B,
- wnioski w zakresie przyszłości modelu zwalczania nieuczciwych praktyk handlowych między przedsiębiorstwami.
Książka jest przeznaczona dla prawników praktyków, w tym sędziów, adwokatów i radców prawnych. Zainteresuje też właścicieli firm prowadzących działalność w Polsce i za granicą.
Autorka starannie prowadzi czytelnika przez odpowiednią grupę przepisów, dokonując ich analizy, wyciągając wnioski. Lektura wielce pomocna dla oceny funkcjonowania tak unijnego, jak i krajowego rynku! (...) Recenzowane opracowanie nie ma żadnego odpowiednika na rynku krajowym, stanowiąc cenne jego uzupełnienie.
Prof. dr hab. Ewa Nowińska