Książki
Papiernia
Zabawki
Gry
Puzzle
Multimedia
Komiksy
Różności
Skarpetki
LEGO
Promocje

Zmienianie edukacji

Okładka książki Zmienianie edukacji

Szczegóły:

ISBN: 9788301243241
EAN: 9788301243241
oprawa: Miękka
podtytuł: Na przykładzie programu Klub Młodego Odkrywcy koordynowanego przez Centrum Nauki Kopernik
wydanie: 1
format: 17.6x25.0cm
język: polski
liczba stron: 300
rok wydania: 2025
(0) Sprawdź recenzje
Cena:
45,90 zł
Cena detaliczna: 
59,00 zł
22% rabatu
Produkt niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 45,90
Wpisz e-mail, jeśli chcesz otrzymać powiadomienie o dostępności produktu
(…) Oczekuje się, że uczeń, którego głównym zadaniem przez kilkanaście lat było uczenie się oderwanych od życia fragmentów wiedzy akademickiej, przekształci się pewnego dnia w kompetentnego dorosłego, który rozliczy podatek, przeprowadzi się z rodziną i całym dobytkiem do innego miasta oraz będzie w pełni świadomie głosował w wyborach. Instytucje edukacyjne wciąż realizują podstawy programowe wypełnione informacjami, z których większość znajduje się w telefonach ich podopiecznych, nie interesując się prawie wcale, czy będą umieli je kiedykolwiek wykorzystać. I właśnie po to, by uniknąć, a co najmniej ograniczyć takie efekty szkolnej edukacji, trzeba próbować ją zmieniać. Z tekstu System edukacji wymaga zmian – pod tym stwierdzeniem podpisze się zapewne większość osób. Ale co należy zmienić? W jakim kierunku mają iść zmiany? Kto miałby ich dokonać? Po czym poznamy, że interwencje przyniosły oczekiwane skutki? Tu zdania zaczynają być podzielone. Zuzanna Michalska mistrzowsko prowadzi czytelnika przez gąszcz zagadnień związanych ze zmianą w edukacji, a następnie opisuje szczególny, oddolny program, w którym nauczyciele i uczniowie pracują wspólnie, ale w zupełnie nowy sposób. Kluby Młodego Odkrywcy pozwalają uczniom eksperymentować i popełniać błędy, nauczycielom – uwolnić się od dyktatu programu nauczania i dokumentacji oraz wypróbować metody nauczania oparte na teorii konstruktywizmu edukacyjnego. Program ma ponad 25 lat, a jego społeczność przyczynia się do zmieniania sposobu myślenia o edukacji i uczeniu się, w Polsce i kilku krajach zagranicą. Szkoła jako instytucja edukacyjna skupia w sobie, niczym w soczewce, napięcia, kryzysy i wyzwania z którymi zmagają się osoby i zbiorowości. Ta książka jest przykładem procesu zmieniania edukacji bazującego na wynikach badań naukowych, twórczego i przekonującego wykorzystania teorii naukowych do zmiany myślenia o i działania w edukacji otwartej na warunki i wyzwania współczesności. Z recenzji prof. dr hab. Marii Czerepaniak-Walczak
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
Tak
Nie
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj
Oczekiwanie na odpowiedź