Zgłoszenie znaku towarowego w złej wierze skutkuje odmową rejestracji znaku bądź unieważnieniem prawa ochronnego ze skutkiem wstecznym, a w konsekwencji brakiem jego ochrony prawnej. Autorka wyjaśnia, jak należy rozumieć przesłankę złej wiary przy zgłoszeniu znaku, tak by stanowiła narzędzie przydatne dla praktycznej realizacji celów założonych przy jej wprowadzeniu. W książce szczegółowo mówiono następujące kwestie: - koncepcję kryteriów dobrej i złej wiary na gruncie prawa cywilnego; - instytucję zgłoszenia znaku towarowego w złej wierze w prawie unijnym; - rozumienie przesłanki złej wiary przy zgłoszeniu znaku towarowego w prawie polskim w stanowiskach judykatury i nauki prawa; - instytucję zgłoszenia znaku towarowego w złej wierze w kontekście systemowym polskiego prawa znaków towarowych. Opracowanie przeznaczone jest dla prawników praktyków na co dzień zajmujących się sprawami z tego zakresu. Zainteresuje również osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą oraz przedstawicieli spółek cywilnych, handlowych oraz spółdzielni i stowarzyszeń.