Przedstawiony studentom I roku studiów prawniczych podręcznik stanowi  - mimo odmiennej koncepcji i zawartości - kontynuację podręczników  opracowanych przez zespoły autorów związanych z Uniwersytetem Marii  Curie-Skłodowskiej w Lublinie. (...) Stanowi całość merytoryczną  wyznaczoną przez kompleks zagadnień propedeutycznych, wprowadzających  studenta (...) w złożoną problematykę studiów prawniczych,  prawno-administracyjnych i kierunków pokrewnych. Dążeniem zespołu  autorskiego było uwzględnienie i harmonijne połączenie kilku perspektyw  widzenia procesów społecznego tworzenia i funkcjonowania prawa:  państwowej/krajowej, (...) międzynarodowej (...) i unijnej.
fragment Wprowadzenia
Podręcznik został przygotowany przez dwóch wybitnych teoretyków prawa (...). Wielkie doświadczenie dydaktyczne Redaktorów i Autorów wpłynęło na  kształt recenzowanej pracy. Nie jest zatem zaskoczeniem wysoki poziom  podręcznika. Zarówno konstrukcja pracy, jak i treść poszczególnych  rozdziałów zasługują na najwyższe uznanie. Lektura podręcznika rodzi  pogląd, że nastąpił zmierzch dydaktyki poświęconej studiom nad  pierwotnie pozytywistyczną koncepcją prawa wewnętrznego. Większą część  opracowania obejmują rozważania poświęcone multicentrycznej, rozwiniętej aksjologicznie koncepcji prawa zakotwiczonego w porządku kulturowym, w  szczególności związanej z działaniem prawa Unii Europejskiej. (...)  Podręcznik jest bardzo nowoczesny. Podjęto tu wszystkie zagadnienia z  perspektywy nowoczesnej teorii prawa, uwzględniono najnowsze osiągnięcia  polskiej nauki prawa. Został napisany w języku przystępnym dla studenta pierwszego roku. (...) Autorzy szanują społeczną wiedzę czytelników, nie  oferując im naiwnego obrazu prawa pozbawionego związku z innymi  systemami normatywnymi i kulturą.
Z recenzji Prof. dr. hab. Marka Zirk-Sadowskiego