Ustawa o prawach konsumenta to jeden z najważniejszych aktów prawnych w Polsce, który reguluje prawa i obowiązki konsumentów oraz określa standardy ochrony ich interesów. W publikacji uwzględniono zmiany wynikające z implementacji dyrektywy 2019/770 w sprawie niektórych aspektów umów o dostarczanie treści cyfrowych i usług cyfrowych oraz dyrektywy 2019/771 w sprawie niektórych aspektów umów sprzedaży towarów. Celem tych zmian jest ustanowienie wspólnych przepisów dotyczących niektórych wymagań w odniesieniu do umów zawartych między przedsiębiorcami a konsumentami o dostarczanie treści cyfrowych lub usług cyfrowych oraz umów sprzedaży zawartych między sprzedawcą a konsumentem. Wdrożono też przepisy dyrektywy 2019/2161, które mają polepszyć egzekwowanie i unowocześnienie unijnych przepisów dotyczących ochrony konsumenta. Autorzy szczegółowo omawiają m.in.: – rozszerzenie ochrony konsumentów w zakresie usług cyfrowych, – zapewnienie konsumentom, w tym korzystającym z internetowych platform handlowych, większej przejrzystości umów zawieranych on-line, – zmiany zakresu stosowania przepisów odnoszących się do umów przewozu osób, – zmiany w obowiązkach informacyjnych w zakresie komunikacji przedsiębiorcy z konsumentem, – zmiany dotyczące wykonywania usługi albo dostarczania wody, gazu, energii elektrycznej, gdy nie są one dostarczane w ograniczonej objętości lub w ustalonej ilości, lub energii cieplnej przed upływem terminu na odstąpienie od umowy zawartej poza lokalem i na odległość. Komentarz przeznaczony jest dla radców prawnych, adwokatów i sędziów, a także przedsiębiorców i ich związków oraz podmiotów zajmujących się ochroną praw konsumentów.