Polecamy kolejny wyjątkowy podręcznik akademicki w ramach serii autorskich podręczników akademickich 
Pedagogika Nauce i Praktyce pt. pt. Twórcze dziecko – twórcze zabawy
Na podstawie przestudiowanej literatury specjalistycznej z wybranych obszarów i otrzymanych rezultatów prowadzonych eksploracji sprecyzowano teorię twórczych zabaw oraz przeprowadzono ich klasyfikację. 
W ten sposób rozwijamy efektywnie teorię naukową, realizując cele teoretyczny i poznawczy. 
Na tej podstawie sformułowano postulaty dla praktyki pedagogicznej i rodzinnej – realizujemy więc cel praktyczny. 
Poczynione generalizacje pozwalają sprecyzować sugestie do dalszych badań i praktyki pedagogicznej. 
Adresatami monografii są więc nie tylko przedstawiciele środowiska naukowego, ale również nauczyciele i wychowawcy. 
Przedstawione treści mogą być inspiracją do pracy naukowej, badawczej oraz metodycznej w zakresie pedagogiki dziecka, pedagogiki przedszkolnej i pedagogiki twórczości.
Adekwatnie do podjętego tematu monografię podzielono na osiem rozdziałów.
Sześć pierwszych stanowi studium literatury na obrany temat. 
Zaprezentowano w nim zachodzące w świecie przemiany, które wpływają na edukację dziecka i jego dzieciństwo, potrzebę i znaczenie twórczości we współczesnym świecie, twórczość dzieci w zabawach. 
Wyjaśniono fenomen twórczości, jego wymiary i atrybuty, podejście i koncepcje oraz scharakteryzowano twórczość dzieci, jej funkcje i rodzaje.