Unity jest zaawansowanym środowiskiem przeznaczonym  do tworzenia gier 3D. Równocześnie może stanowić początek wspaniałej  przygody z C#, który jest nowoczesnym i wszechstronnym językiem  programowania. Taka ścieżka nauki pozwala na uniknięcie niezrozumiałego dla początkujących żargonu czy niejasnej logiki programowania.  Poszczególne konstrukcje języka i ich zastosowanie nagle stają się  proste - dzięki niestandardowym skryptom pisanym w C# można rozszerzyć  możliwości Unity i tworzyć wciągające, świetnie wyglądające gry. Oto  sposób na przyjemną i angażującą, a przy tym skuteczną naukę  programowania!
To piąte, uzupełnione i zaktualizowane wydanie cenionego podręcznika, dzięki któremu poznasz od podstaw koncepcje programowania w języku C#,  dowiesz się, czym są zmienne i klasy, a także jakie są zasady  programowania zorientowanego obiektowo. Po zapoznaniu się z elementarzem C# przejdziesz do tworzenia gier w Unity. Nauczysz się tworzyć skrypty  obsługi prostej mechaniki gry i zdobędziesz praktyczne doświadczenie w  programowaniu zgodnym z najlepszymi praktykami kodowania. A tym samym  wejdziesz na wyższy poziom w zakresie posługiwania się Unity i językiem  C#. Po uważnej lekturze zdobędziesz umiejętności potrzebne do realizacji projektów własnych gier w Unity i C#.
W książce między innymi:
  - precyzyjne przykłady przydatne w nauce podstaw programowania w języku   C#
   - skrypty i ich implementacja w Unity
   - tworzenie podstawowych mechanizmów gier
   - interfejsy, klasy abstrakcyjne, stosy, kolejki, obsługa wyjątków i błędów   w C#
   - podstawy sztucznej inteligencji do zastosowania w grach