Książki
Papiernia
Zabawki
Gry
Puzzle
Multimedia
Dom i ogród
Promocje
Na prezent
Skarpetki
LEGO

Rozszerzona rzeczywistość w usługach informacyjnych bibliotek

Okładka książki Rozszerzona rzeczywistość w usługach informacyjnych bibliotek

Szczegóły:

ISBN: 9788323345497
EAN: 9788323345497
oprawa: oprawa: broszurowa
format: 16x23,5 cm
język: polski
liczba stron: 204
rok wydania: 2019
(0) Sprawdź recenzje
Cena:
27,24 zł
Cena detaliczna: 
39,90 zł
32% rabatu
Produkt niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 27,24
Wpisz e-mail, jeśli chcesz otrzymać powiadomienie o dostępności produktu

Opis

Sposób wykorzystania technologii rozszerzonej rzeczywistości w nowoczesnych usługach informacyjnych stanowi zasadniczy przedmiot rozważań w książce. Głównym celem opracowania jest wskazanie zakresu i form potencjalnego wykorzystania rozszerzonej rzeczywistości w działalności usługowej bibliotek publicznych i akademickich. W niniejszym studium dokonano teoretycznej analizy pojęć wirtualności i realności w kontekście prowadzenia działalności usługowej w środowisku rozszerzonej rzeczywistości, określono cechy informacji udostępnianej za pomocą technologii rozszerzonej rzeczywistości, scharakteryzowano specyfikę współczesnych usług informacyjnych i opracowano ich typologię. Poza tym wyróżniono elementy składające się na proces projektowania nowoczesnych usług informacyjnych zgodnie z koncepcją ekonomii doświadczeń i service design, wytypowano dobre praktyki posiłkowania się rozszerzoną rzeczywistością w działalności usługowej instytucji książki, a także stworzono model wykorzystania technologii rozszerzonej rzeczywistości we współczesnych usługach informacyjnych. W polskiej literaturze bibliologicznej zdecydowanie brakuje rzetelnych opracowań, których autorzy analizowaliby nowoczesne formy usług, ich konstrukcje, cele, wpływ na użytkowników i społeczeństwo. Tego typu publikacje są niezbędne zarówno do dalszych dociekań naukowych innych autorów, jak i przedstawienia decydentom pożytków płynących z działalności bibliotek oraz nowoczesnych form ich aktywności. Dlatego temat podjęty przez dr Magdalenę Wójcik uważam za bardzo cenny i potrzebny. Książka systematyzuje zagadnienie, które dotychczas w polskiej literaturze bibliologicznej było jedynie sygnalizowane. Autorka wykonała olbrzymią pracę, dokonując klasyfikacji omawianych treści. Z recenzji dr hab. Mai Wojciechowskiej, prof. UG Dr Magdalena Wójcik jest adiunktem w Instytucie Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa Uniwersytetu Jagiellońskiego. Jej zainteresowania badawcze obejmują problematykę wykorzystania najnowszych technologii informacyjno-komunikacyjnych w usługach bibliotek i ośrodków informacji. Jest autorką książki Web 2.0 w działalności usługowej instytucji książki (Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2013),18 tekstów w monografiach naukowych oraz ponad 20 artykułów opublikowanych w polskich i zagranicznych czasopismach naukowych, takich jak Library Hi Tech, Libri, Education and Information Technologies, Przegląd Biblioteczny, Zagadnienia Informacji Naukowej, Praktyka i Teoria Informacji Naukowej i Technicznej czy Bibliotheca Nostra.
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
Tak
Nie
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj
Oczekiwanie na odpowiedź