Książki
Papiernia
Zabawki
Gry
Puzzle
Multimedia
Dom i ogród
Różności
Skarpetki
LEGO
Promocje

Reinvention and Restlessness fashion in the nineties

Okładka książki Reinvention and Restlessness fashion in the nineties

Szczegóły:

Autor: Hill Colleen

Wydawca: rizzoli
ISBN: 9780847869770
EAN: 9780847869770
oprawa: Twarda
format: 24.0x31.0cm
język: angielski
liczba stron: 184
rok wydania: 2021
(0) Sprawdź recenzje
Cena:
121,51 zł
Cena detaliczna: 
221,00 zł
45% rabatu
Produkt niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 174,48
Wpisz e-mail, jeśli chcesz otrzymać powiadomienie o dostępności produktu

Opis

Nineties fashion--from grunge, to Clueless's Ala?a, to Margiela's new couture--is an essential reference point for contemporary style. This book, created in tandem with an exhibition at The Museum at FIT, documents the changing culture, attitudes, and creatives that ushered in our visual age. Minimalism. Deconstruction. The rejuvenation of established houses. These are just a few of the concepts that have come to define 1990s fashion. Others include an increased concern with environmentalism, developing technologies and the beginning of the fashion internet, freewheeling historical references, and a predilection for lifting significant styles from other cultures (the issues raised by this 'borrowing' are reviewed through a contemporary lens). In the twenty years since the decade ended, the fashion world has experienced several nineties revivals. Reinvention and Restlessness: Fashion in the 90s focuses specifically on designers who challenged the expected appearance or workings of high fashion, and who played an important role in laying the foundation for fashion of the twenty-first century, including: Tom Ford, John Galliano, Alexander McQueen, Marc Jacobs, Michael Kors, Martin Margiela, Stella McCartney, Helmut Lang, Jil Sander, Yohji Yamamoto, Rei Kawakubo, and Viktor & Rolf. Additional chapters address changes to fashion editorials and campaigns (under talents like Steven Meisel, Corinne Day, Inez & Vinoodh, Mark Borthwick, and Nan Goldin), a new theatricality to runway presentations, and the emergence of fashion theory as a field.
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
Tak
Nie
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj
Oczekiwanie na odpowiedź