Zacznij od skryptów, a skończysz na szczycie!
Pierwsze kroki, czyli od czego zacząć przygodę z Pythonem
Niezbędne gadżety, czyli z czego i jak budować programy w Pythonie
Wędrówka przez style, czyli jak programować strukturalnie, obiektowo i funkcyjnie
Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się nad tym, dlaczego na świecie istnieje aż tyle języków programowania i czym różnią się one od siebie? I których z tych języków warto się nauczyć? Na pewno co najmniej kilku, ale na Twojej krótkiej liście nie może zabraknąć Pythona! Ten język ma dwie potężne zalety: po pierwsze, jest znacznie łatwiejszy w nauce i bardziej intuicyjny niż choćby C czy C++, a po drugie, umożliwia tworzenie skryptów, czyli funkcjonalnych programów, przydających się na co dzień programistom wszelkiej maści, administratorom sieci i wielu innym ludziom. Python to także fantastyczne narzędzie do tworzenia rozbudowanych projektów. Zresztą, możesz się o tym szybko przekonać.
W tej książce znadziesz omówienie wszystkich najważniejszych funkcji i możliwości Pythona. Zobaczysz, jak pracować w środowisku tego języka, jak używać zmiennych, instrukcji warunkowych, funkcji i typów danych. Zobaczysz, w jakich sytuacjach warto wykorzystywać pętle i moduły, jak wykonywać operacje na plikach i jak obsługiwać wyjątki. Sprawdzisz, do czego przydaje się programowanie strukturalne, a do czego obiektowe, i zobaczysz, jak łatwo połączyć je w Pythonie! Krótko mówiąc, zanim się obejrzysz, zaczniesz samodzielnie pisać zaawansowane skrypty. Sprawdź, programuj i baw się dobrze!
- Pierwszy program, czyli jak zostałem programistą
- Zmienne są niezbędne... a zmienne znakowe jeszcze bardziej
- Operacje wejścia - przekaż skryptowi dowolne informacje
- Instrukcje warunkowe - początek prawdziwego programowania
- Funkcje - to jest to!
- Zasięg zmiennych i nieco więcej o instrukcjach warunkowych - trzeba uważać
- Pętle - czyli jak ułatwić sobie życie
- Zaawansowane typy danych - to tylko groźnie brzmi!
- Operacje na plikach - w końcu ciekawy rozdział!
- Moduły - one są wspaniałe!
- Wyjątki - czyli błędy w języku Python
- Obiekty, klasy i metody - czyli programowanie obiektowe
Zaklinaj węża, czyli programuj w Pythonie!