Gimnastyka wzroku i umysłu 2
Gimnastyka wzroku i umysłu 2 to skierowana do dzieci starszych nowa książeczka PUS, której celem jest rozwijanie i doskonalenie percepcji wzrokowej, jak również umiejętności logicznego myślenia. Książeczka ta to kontynuacja lubianej przez dzieci, jak również cieszącej się dużym zainteresowaniem rodziców oraz nauczycieli części 1,
Gimnastyka wzroku i umysłu
zawiera nieco trudniejsze niż część pierwsza ćwiczenia i zagadki, których rozwiązanie wymaga przede wszystkim rozwiniętej koncentracji wzrokowej. Zmysł wzroku dostarcza nam większość informacji z otaczającego nas świata. Dzięki niemu możemy ten świat oglądać, dostrzegać i analizować jego detale i szczegóły.
Percepcja wzrokowa
to zdolność do rozpoznawania, jak również różnicowania szczegółów, czyli bodźców wzrokowych znajdujących się w polu widzenia człowieka. Bodźce te przetwarzamy w sposób uzależniony od naszych doświadczeń. Ważna więc jest nie tylko sama zdolność widzenia, ale również przetwarzanie przez nasz mózg tego, co widzimy.
Prawidłowo rozwinięta
percepcja wzrokowa odgrywa kluczową rolę w procesie czytania i pisania, o czym przekonujemy się już na etapie nauki i rozróżniania liter. Dziecko z zaburzoną percepcją wzrokową prawdopodobnie napotka trudności na etapie nauki czytania i pisania. Ale możemy je wesprzeć i tę naukę mu ułatwić poprzez odpowiednio dobrane ćwiczenia.
Gimnastyka wzroku i umysłu
Za pomocą atrakcyjnych i anagażujących uwagę ćwiczeń można doskonalić percepcję wzrokową nawet wtedy, gdy umiejętność czytania i pisania już opanowaliśmy. Właśnie takie są i temu służą ćwiczenia zawarte w tej książeczce. Usprawniają analizę i syntezę wzrokową, koncentrację, spostrzeganie i różnicowanie znaków i symboli, jak również kształtów oraz całych układów graficznych. Dodatkowo są okazją do ciekawego treningu logicznego myślenia.
Wszystkie ćwiczenia
oparto na czarno-białych ilustracjach, co ułatwia skupienie na zadaniu i wspomaga procesy poznawcze.
Gimnastyka wzroku i umysłu
znajdujące się w książeczce ćwiczenia mogą być wykorzystywane w pracy z dziećmi, a nawet młodzieżą i osobami dorosłymi z zaburzoną percepcją wzrokową. Sprawdzą się na zajęciach kompensacyjno-wyrównawczych, jak również terapeutycznych. Spodobają się także dzieciom bez zaburzeń, które po prostu lubią ciekawe zagadki i łamigłówki.