Książki
Papiernia
Zabawki
Gry
Puzzle
Multimedia
Komiksy
Różności
Skarpetki
LEGO
Promocje
PRZEDSPRZEDAŻ

PUS Działanie zespołowe rozwiązywanie problemów

Okładka książki PUS Działanie zespołowe rozwiązywanie problemów

Szczegóły:

Wydawca: EPIDEIXIS
ISBN: 978-83-7514-254-9
EAN: 9788375142549
liczba stron: 32
Data premiery: 2025-12-19
(0) Sprawdź recenzje
Cena:
23,38 zł
Cena detaliczna: 
29,90 zł
22% rabatu
WYSYŁKA: po 19.12.2025
Dodaj do koszyka
Dodaj do schowka
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,90

Uwaga: Do pracy z tą książką niezbędny jest Zestaw Kontrolny PUS.

Kompetencje przyszłości. Działanie zespołowe, rozwiązywanie problemów to nowa książka PUS skierowana do uczniów klas trzecich i starszych, przeznaczona do pracy grupowej, jak również indywidualnej. Jej celem jest wspieranie młodzieży w nabywaniu i rozwijaniu umiejętności działania zespołowego i rozwiązywania problemów.
Książka może być wykorzystywana na:
•    lekcjach wychowawczych,
•    lekcjach języka polskiego,
•    w terapii pedagogicznej i psychologicznej,
•    wszelkich zajęciach wspierających ogólny rozwój dzieci i młodzieży.
Kompetencje przyszłości to seria czterech nowych książek PUS, koncentrujących się na wybranych rodzajach umiejętności, które zaliczono do tzw. kompetencji przyszłości. Są nimi:
•    myślenie krytyczne,
•    odporność psychiczna i samoświadomość,
•    sprawczość i automotywacja,
•    działanie zespołowe i rozwiązywanie problemów.
Wszystkie te umiejętności pokazane są w tych książkach na różnych przykładach i w różnych kontekstach. Dzięki temu dzieci mogą zrozumieć, czym te kompetencje się charakteryzują, jak również nauczyć się je  dostrzegać i rozwijać.
Książki należące do tej serii mają nową, niespotykaną dotąd w książkach PUS, strukturę. Składają się bowiem z dwóch części:
•    opowiadania,
•    zestawu kilkunastu opartych na nim ćwiczeń.
Każde opowiadanie ma jednego głównego, wyraźnie zaznaczonego bohatera, ale dzieci bez trudu zauważą także zbiorowego bohatera drugiego planu. We wszystkich opowiadaniach jest nim ta sama sympatyczna klasa i jej wychowawczyni w bliżej nieokreślonej szkole podstawowej. Taki dobór bohaterów sprawia, że dzieci, śledząc ich przygody, mają szansę ich zrozumieć i się z nimi utożsamić, a nawet zaprzyjaźnić. Dzięki temu młodzi czytelnicy mogą dość dobrze poznać i przyswoić sobie postawy i zachowania składające się na kompetencje przyszłości.
Równie ważne jak opowiadania są następujące po nich ćwiczenia. Zawierają one dodatkowe wyjaśnienia, które w formie zabawy wpisanej w schemat PUS pozwalają dzieciom lepiej zrozumieć, co jest istotą kompetencji przyszłości i dlaczego są one tak ważne.
Ważnym aspektem pracy z tymi książkami jest moderowanie i dostosowanie jej przez osobę dorosłą – wychowawcę, pedagoga, terapeutę czy rodzica – do aktualnych możliwości i sytuacji uczniów.
Po książki z tej serii można sięgać w dowolnej kolejności, dlatego po raz pierwszy na okładkach książek nie umieściliśmy numerów oznaczających kolejność poszczególnych tytułów w serii. Wszystkie cztery tytuły wzajemnie się uzupełniają, ale nie ma znaczenia, od którego z nich dzieci rozpoczną lekturę. Opowiadania, jak również ćwiczenia znajdujące się we wszystkich czterech książkach mają podobny poziom trudności.
Kompetencje przyszłości poznanie ich poprzez lekturę opowiadań, a następnie rozwiązywanie ćwiczeń w schemacie PUS, pomoże dzieciom dobrze przygotować się do życia we współczesnym, pełnym wyzwań świecie, w którym kompetencje te są niezbędne.
Ważnym atutem książek PUS z serii Kompetencje przyszłości jest to, że są one mocno osadzone w teraźniejszości i opisują sytuacje dobrze znane dzieciom z codziennego życia.
Każda książka z tej serii rozwija również inne ważne umiejętności, takie jak:
•    czytanie ze zrozumieniem,
•    poszerzanie słownictwa,
•    koncentracja uwagi,
•    spostrzegawczość,
•    analizowanie i wnioskowanie,
•    zapamiętywanie i kojarzenie.
Jeżeli książki będą wykorzystywane w pracy grupowej, wówczas dodatkowo będą:
•    wspierały naukę efektywnej komunikacji,
•    rozwijały umiejętność dyskutowania i argumentowania,
•    doskonaliły umiejętność opisywania i charakteryzowania postaci oraz tworzenia planu wydarzeń,
•    rozbudzały zainteresowanie dzieci czytelnictwem,
•    rozwijały ogólne umiejętności językowe.

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
Tak
Nie
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj
Oczekiwanie na odpowiedź