Książki
Papiernia
Zabawki
Gry
Puzzle
Multimedia
Dom i ogród
Różności
Skarpetki
LEGO
Promocje

Prawo autorskie w instytucjach kultury w.2

Okładka książki Prawo autorskie w instytucjach kultury w.2

Szczegóły:

Wydawca: C.H. Beck
ISBN: 9788382917338
EAN: 9788382917338
oprawa: oprawa: broszurowa
format: 238x165 mm
liczba stron: 234
rok wydania: 2023
(0) Sprawdź recenzje
Cena:
159,00 zł
Produkt niedostępny
Wpisz e-mail, jeśli chcesz otrzymać powiadomienie o dostępności produktu

Opis

Kompleksowe omówienie prawnoautorskich aspektów działalności instytucji kultury.

Celem publikacji jest zebranie w jednym miejscu wszystkich kwestii związanych z Prawem autorskim, odnoszących się do działalności instytucji kultury, takich jak domy kultury, teatry, muzea, biblioteki, filharmonie, szkoły artystyczne, artystyczne szkolnictwo wyższe, galerie sztuki, kluby muzyczne, klubokawiarnie.

Układ książki pozwala spojrzeć na zagadnienia prawnoautorskie z perspektywy codzienności instytucji kultury i konkretnych zadań, które stoją przed jej pracownikami: od organizacji poszczególnych wydarzeń, takich jak: koncert, pokaz filmowy, przedstawienie teatralne, wystawa, impreza taneczna, oraz pozyskiwania prezentowanych zbiorów, poprzez organizację zajęć i warsztatów oraz prowadzenie zespołów artystycznych, po promocję działalności instytucji kultury, przygotowywanie materiałów informacyjnych, organizację konkursów oraz produkcję i sprzedaż własnych produktów.

W pierwszej części książki znajdą Państwo słowniczek, w którym w jasny i przejrzysty sposób wyjaśnione zostały podstawowe pojęcia prawa autorskiego, takie jak: utwór, artystyczne wykonanie, prawo cytatu, plagiat, pola eksploatacji, umowa o dzieło, umowa zlecenia, umowa licencyjna, przeniesienie praw itp.

Kolejna część obejmuje rozdziały poświęcone konkretnym obszarom działalności instytucji kultury:

  • przygotowywaniu materiałów informacyjnych i promocyjnych, w tym informacje na temat legalnych źródeł zdjęć, grafik, muzyki, teksów i innych materiałów,
  • organizacji wydarzeń takich jak: koncerty, wystawy, spektakle teatralne, wykłady, prezentacje, festiwale, imprezy taneczne, bankiety i projekcje filmów,
  • organizacji zajęć i warsztatów,
  • prowadzeniu zespołów artystycznych,
  • prawnoautorskich aspektów przygotowania i sprzedaży towarów własnych instytucji kultury,
  • prawnoautorskich aspektów pozyskiwania zbiorów oraz organizacji konkursów.

Integralną częścią książki są także liczne wzory dokumentów umów, przydatnych w działalności instytucji kultury.

Drugie wydanie publikacji zostało zainspirowane wprowadzonymi zmianami w Prawie autorskim oraz w regulaminach organizacji zbiorowego zarządzania (ZAIKS). Wzbogacone zostały także liczne wzory umów, które jeszcze lepiej zabezpieczają interesy instytucji kultury, w szczególności w zakresie autorskich praw osobistych.

Dodatkowym atutem książki są autorzy - specjaliści z zakresu prawa autorskiego, którzy jednocześnie na co dzień zajmują się obsługą prawną instytucji kultury. Dzięki temu publikacja prezentuje praktyczne podejście do opisywanych zagadnień, częstokroć wykraczające poza tematy czysto prawnicze.

 

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
Tak
Nie
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj
Oczekiwanie na odpowiedź