Książki
Papiernia
Zabawki
Gry
Puzzle
Multimedia
Dom i ogród
Na prezent
Skarpetki
LEGO
Promocje

Opłata drogowa jako narzędzie przesunięć międzygałęziowych w przewozach ładunków

Okładka książki Opłata drogowa jako narzędzie przesunięć międzygałęziowych w przewozach ładunków

Szczegóły:

ISBN: 9788379727513
EAN: 9788379727513
oprawa: Miękka
wydanie: 1
format: 172x245 mm
język: polski
liczba stron: 313
rok wydania: 2024
(0) Sprawdź recenzje
Cena:
49,20 zł
Cena detaliczna: 
70,00 zł
30% rabatu
WYSYŁKA: 48h
Dodaj do koszyka
Dodaj do schowka
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 48,92

Opis

Celem pracy jest zaproponowanie koncepcji działań wspierających opłatę drogową jako narzędzie realizacji założeń paradygmatu przesunięć między­ gałęziowych w przewozach ładunków, na przykładzie Polski. Strukturę pracy dostosowano do wyznaczonego celu, koncentrując się na problemie badawczym. Monografia składa się ze wstępu, pięciu rozdziałów oraz zakończenia. Dwa pierwsze rozdziały stanowią kanwę teoretyczną pracy, przedstawiają rolę opłaty drogowej we współczesnej gospodarce (rozdział 1) oraz unijny paradygmat przesunięć międzygałęziowych (rozdział 2). Kolejny rozdział ma charakter analityczny – prezentuje europejskie systemy poboru opłaty drogowej (rozdział 3), a następny ma charakter badawczy – zawiera przegląd badań wtórnych oraz prezentację i interpretację badania własnego (rozdział 4), co stanowi podstawę do zaproponowania koncepcji systemu poboru opłaty drogowej, sprzyjającej działaniom zmierzającym do osiągnięcia celów paradygmatu przesunięć międzygałęziowych w Polsce (rozdział 5). W wyniku przeprowadzonych badań wykazano, że opłata drogowa stanowi narzędzie wspierające realizację założeń przesunięć międzygałęziowych w przewozach ładunków. Wskazano, że stopień realizacji założeń paradygmatu shift, uwarunkowany poziomem skuteczności opłaty drogowej, zależy od rozwoju transportu kolejowego, który determinuje przewozy kombinowane, oraz od wprowadzenia sprawiedliwego kształtowania opłat za korzystanie z infrastruktury transportu samochodowego i kolejowego. Na podstawie rozważań teoretycznych oraz wyników badań pierwotnych i wtórnych zaproponowano koncepcję kompleksowych działań na rzecz wsparcia założeń paradygmatu przesunięć międzygałęziowych w odniesieniu do Polski. Wielokierunkowość działań została odzwierciedlona poprzez przedstawienie zmian w polskim systemie poboru opłaty drogowej oraz propozycji działań mających na celu poprawę usług transportu kolejowego, będącego alternatywą dla ciężarowego transportu samochodowego w przewozach na duże odległości i podstawą funkcjonowania transportu kombinowanego (droga-kolej).
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
Tak
Nie
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj
Oczekiwanie na odpowiedź