Książka przedstawia współczesne spojrzenie na proces uczenia się uczniów w kontekście ich potrzeb, motywacji, celów oraz korzyści, z jakimi  powinni się spotkać w szkole. Spowodowana pandemią przerwa realnego  uczenia w klasie wymusiła potrzebę stosowania nowych rozwiązań w  nauczaniu.
 Omówione w publikacji nowoczesne nauczanie powinno  bazować na relacjach, współpracy i wspólnym poszukiwaniu rozwiązań,  testowaniu różnych możliwości, pracy w kulturze błędów i korzystaniu z  nieustannej informacji zwrotnej udzielanej sobie nawzajem.
 Czytelnik znajdzie w książce odpowiedzi m.in. na takie pytania jak:
o co decyduje o rozwoju faktycznej chęci uczenia się uczniów;
o jak zorganizować przestrzeń klasy, żeby uczniowie chcieli się uczyć;
o dlaczego brak ocen motywuje uczniów do uczenia się i jak tego dokonać;
o w jaki sposób budować relacje z uczniami, żeby sprzyjały ich zaangażowaniu w proces uczenia się;
o dlaczego pytania uczniów są ważniejsze od ich odpowiedzi.
 Publikacja jest przeznaczona dla nauczycieli, dyrektorów szkół, szkoleniowców, a także studentów kierunków pedagogicznych.