Książki
Papiernia
Zabawki
Gry
Puzzle
Multimedia
Różności
Skarpetki
LEGO
Promocje

Model biznesu jako wyzwanie dla rachunkowości

Okładka książki Model biznesu jako wyzwanie dla rachunkowości

Szczegóły:

Wydawca: Nieoczywiste
ISBN: 978-83-63391-58-4
EAN: 9788363391584
oprawa: Miękka
wydanie: 1
format: 23.7x16.4
język: polski
liczba stron: 192
rok wydania: 2018
(0) Sprawdź recenzje
Cena:
38,48 zł
Cena detaliczna: 
49,00 zł
21% rabatu
WYSYŁKA: 48h
Dodaj do koszyka
Dodaj do schowka
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,43

Opis

Głównym celem monografii jest wskazanie miejsca modelu biznesu w systemie rachunkowości. Przełom w technologii, przemiany społeczne i zmiany ekonomiczne (konkurencja na światową skalę, swobodny przepływ towarów i kapitału, transformacja zarządzania) oraz środowiskowe (zanieczyszczenie środowiska naturalnego) doprowadziły do nasilenia się dyskusji nad sposobem generowania wartości przez przedsiębiorstwa i zmieniającymi się modelami biznesu. Model biznesu jest najczęściej rozumiany jako sposób generowania przychodów lub kreowania wartości. Wyczerpywanie się istniejących sposobów generowania przychodów i kreowania wartości, na przykład w przypadku wydawnictw wydających prasę papierową czy firm wytwarzających energię elektryczną z paliw kopalnych, doprowadziło do poszukiwania nowych modeli biznesu i ożywionej dyskusji wśród praktyków i środowiska naukowego zarządzania od lat 90. XX wieku. Rachunkowość jako działalność praktyczna i dziedzina naukowa ściśle związana z zarządzaniem organizacjami stanęła przed wyborem – czy włączyć koncepcję modelu biznesu w swój aparat pojęciowy, czy stwierdzić, że pozostaje ona poza zakresem jej zainteresowań. Stanowi to niewątpliwe wyzwanie dla teoretyków i praktyków rachunkowości. „Opracowanie poświęcone jest zagadnieniu ważnemu w obszarze rachunkowości, w szczególności w kontekście tzw. sprawozdawczości zintegrowanej. To jest pierwsze skojarzenie, które przychodzi na myśl po zapoznaniu się z jego tytułem. Zawartość opracowania jest jednak daleko szersza. […] Koncepcja opracowania jest przejrzysta, obejmuje kilka płaszczyzn, na których charakteryzowana jest kwestia modelu biznesowego. Takie uporządkowane podejście podoba mi się, ponieważ daje czytelnikowi wyobrażenie o stopniu złożoności kontekstów ważnych nie tylko dla dobrego rozumienia modelu biznesowego. Uzmysławia także kierunki jego oddziaływania. W obszarze nauki rachunkowości recenzowana pozycja może być przyjęta jako jedna z pierwszych prac podejmujących próbę w miarę kompleksowego spojrzenia na model biznesowy z perspektywy rachunkowości”. Prof. zw. dr hab. Anna Karmańska Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
Tak
Nie
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj
Oczekiwanie na odpowiedź