Książki
Papiernia
Zabawki
Gry
Puzzle
Multimedia
Komiksy
Różności
Skarpetki
LEGO
Promocje
PRZEDSPRZEDAŻ

Miesięcznik ZNAK 846 (11/2025) - Kiedy w Polsce będą Chiny

Okładka książki Miesięcznik ZNAK 846 (11/2025) - Kiedy w Polsce będą Chiny

Szczegóły:

EAN: 977004448825611
oprawa: Okładka broszurowa (miękka)
wydanie: I
format: 200 x 272
liczba stron: 112
Data premiery: 2025-11-03
(0) Sprawdź recenzje
Cena:
18,90 zł
Cena detaliczna: 
29,99 zł
37% rabatu
WYSYŁKA: po 03.11.2025
Dodaj do koszyka
Dodaj do schowka
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 18,90
Listopadowy Miesięcznik ZNAK
Kiedy w Polsce będą Chiny

TikTok, Shein i globalny sukces Państwa Środka


Na TikToku swoje konta ma już ponad 1,6 mld użytkowników z całego świata. Jego wpływ na platformy społecznościowe jest uderzający. Nie bez powodu mówi się o „tiktokizacji” treści. Wraz z globalnym podbojem Shein i Temu płyną sygnały, że zakupy, konsumpcja i modne trendy nie są tylko dla bogatych – że każdy może „kupować jak milioner”. Wielki model językowy DeepSeek, opublikowany na początku tego roku zasygnalizował, że Chiny też mają sukcesy w generatywnej sztucznej inteligencji i mogą doprowadzić do istotnego przełomu znacznie szybciej i taniej niż Stany Zjednoczone.

Od Mixue po Labubu – nowe globalne marki z Chin


Rośnie siła zupełnie nowych produktów, które urzekają konsumentów, bo jednocześnie wydają się egzotyczne i uniwersalnie atrakcyjne. Mixue, czyli chińska marka punktów sprzedaży lodów, i bubble tea, stało się nagle największą siecią gastronomiczną na świecie. Choć ciężko w to uwierzyć, ma na świecie więcej punktów sprzedaży niż McDonald’s czy Starbucks. Jeszcze bardziej zaskakująca jest kariera Labubu – maskotki stworzonej przez artystę Kasinga Lunga z Hongkongu, które produkuje chińska firma Pop Mart.

Nowa fala chińskiego soft power


Tak oto wiralowymi trendami na TikToku, supermodnymi laleczkami, inwestycjami w coraz bardziej oszałamiającą i nowoczesną rozrywkę oraz dzięki doskonałemu zrozumieniu zmian w tym, jak konsumujemy treści w sieci, Chiny wyrastają na państwo postrzegane jako modne, nowoczesne i niezwykle pociągające.
  • Co łączy Chiny i twoją zdolność utrzymania uwagi?
  • Jak TikTok, Shein i DeepSeek: jak podbijają świat?
  • Dlaczego Chińczyk nie zrobi kariery i nie znajdzie żony bez meldunku?
  • Czy w Państwie Środka można robić niezależne kino?
  • Czy chiński model gospodarczy osiągnął już kres swego rozwoju?
Odpowiadają: Sylwia Czubkowska, Weronika Truszczyńska, Marcin Krasnowolski, Adrian Brona
Ponadto w numerze:
  • Sylwia Czubkowska: Chińskie soft power trzyma nas mocno
  • „Czuję, że coś mi jest”. Mira Marcinów o hipochondrii
  • Gdy goni nas czas. Piotr Oczko i piękno dawnych zegarów
  • Wyprodukowane w Chinach. Fotoreportaż z fabryki porcelany w Jingdezhen
  • Karol Palczak w Pele-mele: Gdybym nie kochał malarstwa, zostałbym drwalem albo pięściarzem
  • Diana Dąbrowska: Co obejrzeć z chińskiego kina?
  • Noblista Jon Fosse i jego Bóg
  • Anna Alboth Chursand Churramow o smutku Pamirczyków
  • Krzyżówka dla mądrali. Rozwiąż i odkryj kolejny Temat Miesiąca!
  • Ilona Klimek-Gabryś podpowiada, jaką poezję warto czytać: Doireann Ní Ghríofy
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
Tak
Nie
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj
Oczekiwanie na odpowiedź