W dobie globalizacji coraz częściej odnajdujemy się w sytuacji konieczności współpracy z przedstawicielami różnorodnych kultur. Zdarzają się sytuacje, w których jako członkowie organizacji nie zawsze mamy wpływ na wybór współpracowników, jednak aby relacje układały się poprawnie, konieczna jest znajomość oraz respektowanie różnic kulturowych, które nas odróżniają i niekiedy dzielą [,,,]. Różnorodność kulturowa stanowi o potencjale tradycyjnej firmy. Tam gdzie akceptuje się i potrafi pozytywnie wykorzystać kapitał różnorodności kulturowej, jest dostęp do unikalnej wiedzy: o zagranicznych rynkach, specyfice odbiorców i ich preferencjach, zachowaniach oraz potrzebach. W klubie sportowym dla realizacji celów organizacji kluczowe są talent i umiejętności sportowe, z kolei różnice kulturowe mogą być wartością dodaną lub źródłem problemów, które staną na drodze do celu. Zespoły wielokulturowe w profesjonalnym sporcie są dzisiejszą rzeczywistością, a praktyka pokazuje, że zarządzanie w sporcie przez pryzmat kultury kwestionuje wiele założeń dotyczących zarządzania przyjętych jako oczywiste, jednocześnie wskazując, że istnieje wiele wspólnych problemów zarządzania dla sportu i biznesu. Warto także rozważyć, jaką wagę należy przywiązywać do czynników kulturowych w odniesieniu do innych ludzi, tłumacząc lub przewidując ich zachowania.
Fragment Wstępu