Książki
Papiernia
Zabawki
Gry
Puzzle
Multimedia
Komiksy
Różności
Skarpetki
LEGO
Promocje
NOWOŚĆ

Między profesjonalizmem a służbą społeczną

Okładka książki Między profesjonalizmem a służbą społeczną

Szczegóły:

ISBN: 9788301245542
EAN: 9788301245542
oprawa: oprawa: broszurowa
podtytuł: Teoria. Praktyka. Zmiana
wydanie: 1
format: 235x165 mm
język: polski
liczba stron: 242
rok wydania: 2025
Data premiery: 2025-11-26
(0) Sprawdź recenzje
Cena:
63,27 zł
Cena detaliczna: 
79,00 zł
20% rabatu
WYSYŁKA: 48h
Dodaj do koszyka
Dodaj do schowka
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 63,35

"Między profesjonalizmem a służbą społeczną. Teoria. Praktyka. Zmiana" to książka, która porusza temat kształcenia przyszłych nauczycieli historii. Małgorzata Klimorowska w swojej książce wyjaśnia proces stawania się nauczycielem i nauczycielką. Autorka uzyskane w polu analizy dane umieściła w mocnych kontekstach, w jakich jej rozmówcy i rozmówczynie budowali, rozwijali i doskonalili role, tj.

  • w kontekście systemowym (państwo, szkoła, uniwersytet, kształcenie przyszłych nauczycieli historii);


  • w kontekście społeczno-kulturowym i politycznym (nastawienia i oczekiwania społeczne związane z reformami, demokratyzacją i wstąpieniem Polski do Unii Europejskiej, kształtowane również przez kolejne ekipy rządzące, w tym w ramach polityki historycznej);


  • w kontekście ekonomicznym (urynkowienie gospodarki w konkurencyjnych porządkach państwa socjalnego i liberalizmu ekonomicznego) na przestrzeni 30 lat (1989-2019).

Książka zawiera zbiorowe portrety nauczycieli historii w porządku pokoleniowym (pokolenie przełomu i transformacji, pokolenie nowej szkoły i pokolenie kryzysu zaufania) oraz międzypokoleniowym.

"O oryginalności przedmiotowej/merytorycznej świadczy podjęcie ważnego naukowo i społecznie oryginalnego problemu badawczego. Akademickie kształcenie nauczycieli, nie tylko historii, nabiera szczególnej wagi w warunkach dynamicznej zmiany warunków i okoliczności uczenia się, upowszechniania, a raczej rozpowszechniania informacji, których rozumienie i wykorzystywanie wymaga dojrzałości intelektualnej i emocjonalnej. Stąd niezastąpiona jest rola solidnie wykształconych nauczycieli/nauczycielek stawiających krytyczny odpór mitom, stereotypom i uproszczeniom, których dostarcza współczesna infosfera, z rozwijających się potencjałem SI." Fragment z recenzji prof. dr hab. Marii Czerepaniak-Walczak (Uniwersytet Szczeciński)


Książka przeznaczona jest m.in. dla:

  • uczelni odpowiedzialnych za kształcenie przyszłych nauczycieli


  • studentów specjalności nauczycielskiej


  • studentów kierunków związanych z kształceniem


  • nauczycieli


  • rodziców


  • wszystkich, którzy interesują się szeroko rozumianą edukacją, kształceniem, nauczaniem, profesjonalizmem.

W książce znajdziesz wnioski i rekomendacje dotyczące rozwoju zawodowego nauczycieli historii, w porządku jak było? (jak nauczyciele historii dotychczas kształtowali swoje role społeczno-zawodowe), jak jest? (jaki model idealny służby społecznej i profesjonalizmu wyłania się z ich doświadczenia) i jak być powinno? (w jakim kierunku powinno rozwijać się kształcenie przyszłych nauczycieli historii).


Jedną z rekomendacji Autorki jest wprowadzenie do programu kształcenia przyszłych nauczycieli koncepcji dydaktyki biograficznej, gdzie (auto)analiza biograficzna otwiera przed uczącymi się przestrzeń do refleksyjności, nabywania kompetencji refleksyjnego działania i jest przyczynkiem do rozwoju emocjonalnego i kreatywności. Rekomendacji jest osiem. Jeśli jesteście Państwo ciekawi pozostałych, zachęcamy do przeczytania książki.

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
Tak
Nie
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj
Oczekiwanie na odpowiedź