Rozczarowany klient, który doświadczył negatywnych wrażeń podczas  korzystania z produktu, następnym razem wybierze inną ofertę. To  zrozumiała reakcja. Z punktu widzenia dostawcy produktu istotniejsze są  przyczyny tych negatywnych wrażeń. Okazuje się, że problem ten często  wymyka się świadomości osób odpowiedzialnych za produkt. Tymczasem  uchwycenie wrażeń klientów za pomocą ich zarejestrowanych zachowań może  się stać podstawą do zaplanowania i przeprowadzenia konkretnych zmian -  takich, które pozwolą przy zachowaniu celów biznesowych spełnić  oczekiwania klientów co do oferowanych produktów czy usług.
To kolejne, zaktualizowane i uzupełnione wydanie znakomitego  przewodnika po mapowaniu wrażeń użytkownika. W praktyczny sposób  pokazano tu szereg technik i narzędzi, dzięki którym można łatwo  zwizualizować aktualne wrażenia klientów, by na tej bazie zaproponować  udoskonalenia produktów. Zaprezentowano podstawy koncepcji mapowania i  diagramów synchronizacji. Opisano, w jaki sposób przeprowadzić cały proces mapowania, co ułatwia zidentyfikowanie obecnych wrażeń użytkowników. Sporo miejsca poświęcono szczegółowemu omówieniu wybranych rodzajów diagramów, takich jak schemat usługi, mapa ścieżek klienta,  mapa wrażeń czy mapa ekosystemu - relatywnie nowe narzędzie, które  pozwala na wizualizację rozległych systemów elementów i łączących je  zależności.
W książce:
  - analiza bieżących zmian otoczenia biznesowego za pomocą technik   mapowania
- diagramy dla potrzeb interakcji wielokanałowej
- facylitacja w mapowaniu
- użycie wyników mapowania do planowania rzeczywistych działań
- zastosowanie technik mapowania w projektach niekomercyjnych
Mapowanie wrażeń. Czego zatem oczekują od Ciebie Twoi klienci?