Książki
Papiernia
Zabawki
Gry
Puzzle
Multimedia
Komiksy
Różności
Skarpetki
LEGO
Promocje

Logo Beginnings. Logo Modernism wer. angielska

Okładka książki Logo Beginnings. Logo Modernism wer. angielska

Szczegóły:

Autor: Müller Jens

Wydawca: TASCHEN
ISBN: 9783754401378
EAN: 9783754401378
oprawa: Twarda
podtytuł: Logo Modernism. 45th Ed.
wydanie: 45
format: 16.0x22.0cm
język: angielski, niemiecki, francuski
liczba stron: 512
rok wydania: 2025
Data premiery: 2025-07-10
(0) Sprawdź recenzje
Cena:
63,36 zł
Cena detaliczna: 
113,00 zł
44% rabatu
Produkt niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 63,21
Wpisz e-mail, jeśli chcesz otrzymać powiadomienie o dostępności produktu
Icons of Identity A 100-year history of the origins and evolution of the trademark By the late 19th century, trademarks began to replace traditional emblems, like coats of arms, as identifying symbols for companies. At first, logos tended to be figurative, but over time they morphed into the abstract marks that we see everywhere today. Yet many iconic brands—like Rolex, BMW, Louis Vuitton, and the New York Yankees—still use logos designed 100 years ago. Bringing together two previous volumes—Logo Beginnings and Logo Modernism—into one compendium, design expert Jens Müller (dubbed “the logo detective” by Wired magazine) has trawled historical trademark archives and design publications to unearth 1000s of logos from as far back as 1870, including many forgotten designs and early versions of today’s brand identifiers. For clarity and ease of reference, both the Beginnings and Modernism sections are divided into categories (like Pictorial, Form, Effect, and Typographic) with each category further subdivided by basic design elements, like circle, line, alphabet, overlay, dots and squares. For context, in addition to the author’s essay on the history of the trademark, R. Roger Remington writes on modernism in graphic design, plus there are profiles of eight seminal designers—including Paul Rand, Yusaku Kamekura, and Anton Stankowski. Covering everything from media outfits to retail giants, airlines to art galleries, this is an invaluable resource for graphic designers, advertisers, and branding experts. It will also delight fans of cultural and corporate history, and anyone fascinated by the persuasive power of image and form.
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
Tak
Nie
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj
Oczekiwanie na odpowiedź