Autor w ciekawy sposób prezentuje pełną złożoność zjawisk, które  obecnie zachodzą w coraz bardziej zautomatyzowanym świecie biznesu:  zmian gospodarczych, technologicznych i społecznych, oraz podpowiada,  jakie działania można podjąć, aby za tymi zmianami nadążyć i odnaleźć  się w nieustannie ewoluującej rzeczywistości. Kluczową rolę Jérémy Lamri przypisuje kształtowaniu nowych kompetencji.
Umiejętności, które  gwarantują sukces zawodowy w XXI w., różnią się znacznie od tych, które  były pożądane jeszcze niedawno. Podczas gdy profesjonaliści XX w.  stosowali tzw. kompetencje rutynowe, ostatnie dwie dekady pokazały, że  wzrosło zapotrzebowanie na umiejętności interakcji i analizy.
Pracodawcy cenią obecnie osoby potrafiące się uczyć i adaptować do nowych ról w  organizacji, kreatywne i wykazujące inicjatywę. W obliczu szybkości i  różnorodności informacji, aby osiągać ponadprzeciętne rezultaty,  powinniśmy nauczyć się efektywnej komunikacji oraz sprawnej pracy  zespołowej.
Autor nakreśla kierunek działania, który ułatwi zarówno pracownikom, jak i pracodawcom sprostać wyzwaniom XXI wieku.