W tym numerze m.in.
Współczesna szkoła wobec specjalnych potrzeb edukacyjnych
Specjalne  potrzeby edukacyjne w literaturze przedmiotu i przepisach prawa  .
Od  logopedii do surdologopedii i jej zadań
Zaburzenia odżywania u młodzieły na  przykładzie wybranych powieści Marty  Fox
Przydatność techniki  socjometrycznej Jacoba Moreno w diagnozowaniu  środowiska rówieśniczego  uczniów
Indywidualizacja pracy w oddziale integracyjnym. Perspektywa  nauczyciela
Program Zajęć Integracji Sensorycznej - autyzm
Końcoworoczna wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania  ucznia
O trafności w diagnozie dysleksji
Od nauczyciela do  coacha, czyli wyjście ze strefy komfortu
Autyzm - całościowe zaburzenie  rozwoju
Kwartalnik Język Polski w Szkole Podstawowej łączy myśl akademicką z praktyką    nauczyciela. Ukierunkowany na prezentację najnowszych edukacyjnych rozwiązań    proponuje nauczycielom języka polskiego m.in.:
- materiały metodyczne:   scenariusze lekcji, także cykle, z lekturą, zbiorem zadań i ćwiczeń    ukierunkowane na kształcenie umiejętności odbioru, wykorzystania, analizy i  interpretacji tekstów kultury oraz tworzenia wypowiedzi,
- pomoce: karty   pracy, testy, sprawdziany, teksty przewodnie, autorskie narzędzia metodyczne,   materiały przygotowujące do sprawdzianów zewnętrznych,
- scenariusze zajęć    pozalekcyjnych, programy i projekty integrujące treści przedmiotowe,
-    artykuły naukowe: źródłowe, przeglądowe, polemiczne, szkice   krytycznoliterackie,
- opisy i analizy zagadnień: polityka oświatowa,   diagnostyka edukacyjna i ewaluacja, realizacja PP, innowacje pedagogiczne,   autorskie programy nauczania,
- rekomendacje aktualnej literatury  przedmiotu,  informacje o ważnych wydarzeniach środowiskowych.