Książki
Papiernia
Zabawki
Gry
Puzzle
Multimedia
Dom i ogród
Promocje
Na prezent
Skarpetki
LEGO

Informatyka podręcznik dla klasy 5 szkoły podstawowej 177346

Okładka książki Informatyka podręcznik dla klasy 5 szkoły podstawowej 177346

Szczegóły:

Wydawca: 28284
ISBN: 978-83-02-19595-2
EAN: 9788302195952
oprawa: Miękka
wydanie: 1
format: 241x174 mm
liczba stron: 136
rok wydania: 2021
(0) Sprawdź recenzje
Cena:
20,37 zł
Cena detaliczna: 
24,90 zł
18% rabatu
WYSYŁKA: 48h
Dodaj do koszyka
Dodaj do schowka
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 20,43

Opis

Podręcznik do klasy 5 został zaktualizowany pod względem wersji wykorzystywanych aplikacji oraz prezentowanych treści. Zagadnienia przedstawiono w pięciu rozdziałach: Lekcje z aplikacjami, Lekcje w sieci, Lekcje ze Scratchem, Lekcje z arkuszem i Lekcje z multimediami. Dzieci dowiedzą się, jak chronić komputer i dane przed wirusami, poszerzą umiejętności związane z posługiwaniem się edytorami tekstu i grafiki, programem do tworzenia prezentacji oraz arkuszem kalkulacyjnym, będą realizować coraz bardziej zaawansowane projekty w środowisku programowania wizualnego Scratch, nauczą się korzystać z programu pocztowego (w tym wysyłać i odbierać e-maile z załącznikami) oraz programów umożliwiających naukę online, poznają tajniki fotografii mobilnej i edycji zdjęć, nagrywania i modyfikowania dźwięków oraz tworzenia filmów ze zdjęć z audio- i wideonarracją. Dzięki zastosowaniu podejścia problemowego podręcznik zachęca dzieci do samodzielnej pracy i pozwala w efektywny sposób zdobyć kompetencje niezbędne w cyfrowym świecie.

Całość  dopasowano do potrzeb i możliwości uczniów, którzy od początku swojej edukacji realizują program według nowej podstawy programowej. Dodatkowo podręcznik wzbogacono o atrakcyjne infografiki. Sprawdzone w praktyce ćwiczenia krok po kroku prowadzą ucznia do celu, a ciekawe zadania dodatkowe inspirują do samodzielnej pracy i rozwijania niezbędnych umiejętności. Nauczyciel może w razie potrzeby łatwo zindywidualizować nauczanie.

Uczeń w klasie 5 pracuje z:

  • edytorem tekstu (m.in. redaguje teksty o różnym charakterze, łączy tekst z grafiką, tworzy komiks);
  • wyszukiwarką;
  • aparatem cyfrowym i edytorem fotografii online;
  • programem pocztowym i programami umożliwiającymi naukę online;
  • aplikacjami mapowymi;
  • programem Scratch (m.in. tworzy multimedialny komiks oraz grę);
  • arkuszem kalkulacyjnym (m.in. tworzy i analizuje zestawienia, tworzy wykresy liniowe);
  • edytorem dźwięku (nagrywa dźwięki i opracowuje nagranie);
  • edytorem wideo (tworzy film ze zdjęć z audio- i/lub wideonarracją);
  • programem do tworzenia prezentacji (tworzy wieloslajdową prezentację podsumowującą całoroczny projekt poświęcony zaletom i wadom internetu).

Tematy zajęć nawiązują do codziennych problemów oraz innych przedmiotów. Autorzy - doświadczeni metodycy - proponują pracę metodą problemową, na co obecna podstawa programowa stawia szczególny nacisk.

Struktura każdej lekcji jest uporządkowana i przedstawia się następująco:

  • lista zdobywanych umiejętności,
  • postawienie ciekawego problemu,
  • przedstawienie sposobu rozwiązania problemu oraz wskazówek i rad ułatwiających zapamiętanie ważnych zasad,
  • lista pojęć komputerowych do tworzonego przez uczniów słownika,
  • wybór zadań do samodzielnego wykonania.
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
Tak
Nie
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj
Oczekiwanie na odpowiedź