Podręcznik przygotowany przez hiszpańsko-polski zespół autorów. W  pełni dostosowany do wymogów nowej podstawy programowej dla szkół  podstawowych zgodnie z reformą z roku 2017.
Poziom podręcznika: A1  Cechy podręcznika: 
-podręcznik oparty na silnym impulsie wizualnym posługujący się językiem obrazu tak bliskim dziś młodemu pokoleniu 
 Z przejrzysta struktura każdego rozdziału 
-łagodna progresja leksykalno-gramatyczna zapewniająca harmonijny rozwój wszystkich sprawności językowych 
-wyraźny cel pracy językowej nauczyciela 
- budowanie sprawnej komunikacji uczniów w sytuacjach życia codziennego zgodnie z wymogami nowej podstawy programowej
- reforma 2017
 - konsekwentna realizacja kluczowych kompetencji XXI wieku 
- komunikacja, kooperacja, kreatywność, krytyczne myślenie. 
Budowa podręcznika: 
-sześć rozdziałów o stałym układzie z klarownie określonymi celami lekcji
- W tym rozdziale poznasz + jednostka wprowadzająca do podręcznika 
- pierwszy kontakt z językiem hiszpańskim: Unidad 0 
-system piktogramów prowadzących nauczyciela i ucznia przez każdy  rozdział podręcznika, których celem jest wyraźne określenie rozwijanych  sprawności językowych u uczniów 
- zadania rozwijające rozumienie tekstu czytanego, zadania rozwijające  sprawność reagowania językowego, zadania rozwijające rozumienie tekstu  słuchanego, zadania rozwijające sprawność pisania, jak i zadania  rozwijające sprawność mówienia + winietki zawierające wskazówki i  informacje pomocne w nauce języka hiszpańskiego, objaśniające  zagadnienia gramatyczne oraz winietki prowadzące uczniów przez trening  poprawnej hiszpańskiej wymowy oraz ortografię     
-nowoczesna, angażująca uczniów szata graficzna służy wprowadzeniu  nowego słownictwa oraz interakcji językowej między obrazem a tekstem 
- każdy rozdział zawiera zadania leksykalne oparte na przyporządkowaniu słów ich obrazom, także z możliwością ich odsłuchania
- ćwiczenie poprawnej wymowy/fonetyka języka hiszpańskiego - wizualizacja poznawanej leksyki, sekcja: Palabras, palabras...  
-silny nacisk na komunikację
- praca z dialogami, przetwarzanie między tekstem słyszanym a pisanym, pisanym a mówionym 
- praca w parach, praca indywidualna, sekcja: Espanol en acción   
-teksty kulturo i realioznawcze odnoszące się do świata  hiszpańskojęzycznego, sekcja: !Qué interesante! + moduł: Fiestas pod  koniec podręcznika zawierający opisy najważniejszych dni świątecznych w  krajach języka hiszpańskiego 
-praca projektowa w każdym rozdziale, także w odniesieniu do poszukiwania informacji w internecie, sekcja: Mi proyecto  
-prosta i czytelna prezentacja gramatyki pod koniec każdego rozdziału 
- ujęcie tabelaryczne z wykorzystaniem kontrastu kolorem przy wyjaśnianiu treści zagadnień gramatycznych 
- sekcja: Mis apuntes de gramática  
-przejrzysty słowniczek tematyczny w każdym rozdziale. sekcja: Mi primer diccionario 
-zamknięcie każdego rozdziału powtórkowymi zadaniami  leksykalno-gramatycznymi w ujęciu komunikacyjnym, sprawdzającymi  realizację celów językowych danego rozdziału, sekcja: Repasamos   -samoocena, sekcja: Autoevaluación.