Książki
Papiernia
Zabawki
Gry
Puzzle
Multimedia
Różności
Skarpetki
LEGO
Promocje

Gastrofizyka

Okładka książki Gastrofizyka

Szczegóły:

Wydawca: Świat Książki
ISBN: 978-83-8031-914-1
EAN: 9788380319141
oprawa: zintegrowana
wydanie: 1
format: 215x133x32mm
język: polski
liczba stron: 456
rok wydania: 2020
(0) Sprawdź recenzje
Cena:
27,71 zł
Cena detaliczna: 
39,90 zł
31% rabatu
Produkt niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 27,52
Wpisz e-mail, jeśli chcesz otrzymać powiadomienie o dostępności produktu

Opis

Dlaczego sok pomidorowy stanowi aż 27% napojów kupowanych na pokładach samolotów ? Jaki wpływ na serwowane jedzenie ma to, czy talerz jest mały, czerwony, czy okrągły? Dlaczego jemy o 35% więcej w towarzystwie jednej osoby i o 75% więcej w towarzystwie trzech osób? Gastrofizyka to nowa dziedzina wiedzy zapoczątkowana przez profesora Charlesa Spence’a, łącząca psychologię, neuronaukę i projektowanie. Opierając się na dwóch dekadach badań poświęconych niezwykłym związkom łączącym nasze zmysły, Spence pokazuje, jak doświadczyć nowych doznań kulinarnych. Jak najpełniej wykorzystać każdy posiłek, skupiając się nie na tym, co jemy, ale przede wszystkim na tym, o czym wtedy myślimy. W swojej książce Spence opisuje każdy zmysł i posiłek, aby przedstawić dziesiątki czynników „spoza talerza” wpływających na doznania towarzyszące jedzeniu: ciężar sztućców, umieszczenie talerza, muzyka w tle i wiele innych. Pokazuje również, jak firmy spożywcze i najlepsze restauracje na świecie wykorzystują nowoczesne technologie i jak to prawdopodobnie wpłynie na nasze jedzenie w przyszłości. Profesor Charles Spence poświęcił dwadzieścia lat na badania, jak ludzie postrzegają otaczający ich świat, dzięki czemu stał się międzynarodowym ekspertem w dziedzinie percepcji polisensorycznej i projektowania doznań. Charles Spence jest szefem Crossmodal Research Laboratory (Laboratorium Badań Międzymodalnych) na Uniwersytecie Oxfordzkim, prowadzi badania dotyczące tego, jak nasze mózgi przetwarzają i integrują informacje docierające do nich od wszystkich narządów zmysłów. Był konsultantem w wielu firmach międzynarodowych, takich jak Unilever, PepsiCo, Diageo, Pernod Ricard, P&G, Nestlé i Twinings, udzielał im rad związanych z projektowaniem polisensorycznym, opakowaniami, kreowaniem marki., Współpracował ze światowej sławy szefami kuchni, barmanami i baristami, między innymi Hestonem Blumenthalem i Ferranem Adrią. Występuje regularnie w audycji „The Kitchen Cabinet” w Radio 4 BBC, a jego badania przedstawiano w „Economist” i „New Scientist”. W 2008 roku otrzymał nagrodę Antynobla za przełomową pracę nad „sonicznym chrupkiem” i wykazanie, że im głośniejsze chrupanie, tym chips wydaje się świeższy. O profesorze pisali: „Guardian”, „Financial Times” i „New Yorker”
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
Tak
Nie
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj
Oczekiwanie na odpowiedź