Etyka. Część 1. Podręcznik dla szkoły podstawowej
Podręcznik stanowi zbiór tematów będących punktem wyjścia do rozważań na temat zachowania ludzi, relacji międzyludzkich i postępowania człowieka wobec przyrody. Celem zajęć jest ogólnie pojęte rozbudzanie w uczniach refleksyjności i wrażliwości oraz kształtowanie postawy szacunku i odpowiedzialności. Główna myśl przewodnia autorów to stworzenie bazy zagadnień aktywizujących uczniów do dyskusji. Sposób i czas realizacji każdego tematu jest elastyczny i zależy od zaangażowania uczniów biorących udział w zajęciach. Tematy zawarte w podręczniku poruszają między innymi takie kwestie, jak: emocje i uczucia (radość, smutek, wstyd itp.), relacje (rodzina, przyjaciele, ludzie wokół), dobro i zło, cnota, sumienie, zasady moralne, szacunek, prawa człowieka, przemoc, kłamstwo, godność, uczciwość, ochrona przyrody, moralność religijna i świecka, historia etyki. Etyka w szkole ma być przedmiotem praktycznym czyli wspierać rozwój uczniów tak, by mogli wyrażać swoją ciekawość oraz formułować własne opinie.
Część 1. przewidziana jest do zrealizowania w klasach 46.