Pomoc Emocje w języku. Nauka rozpoznawania emocji i empatycznej komunikacji została stworzona, by wspierać dzieci, które uczą się nazywać i wyrażać emocje w różnych sytuacjach życia rodzinnego.
 
Zawarte w niej ćwiczenia oparte na pracy z ilustracjami sytuacyjnymi ułatwiają dziecku odnajdywanie się w relacjach społecznych. Łatwe teksty opisujące codzienne zdarzenia zwracają
uwagę na przeżywane przez bohaterów emocje i ich reakcje na pojawiające się trudności. Ponadto przykładowe ćwiczenia językowe umieszczone w instrukcji rozwijają zasób słownictwa
dziecka oraz umiejętność budowania komunikatów.
 
Publikacja dla dzieci:
 
    w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym,
    z trudnościami w wyrażaniu i nazywaniu emocji,
    ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
 
Cel ćwiczeń:
 
    rozpoznawanie i nazywanie emocji,
    kontrolowanie własnego zachowania,
    poszerzanie słownictwa związanego z emocjami i komunikacją,
    rozwój prostych umiejętności językowych,
    trening uważności.
 
W teczce:
 
    instrukcja,
    plansza z emotkami,
    10 zestawów z sytuacjami z życia codziennego dziecka (50 plansz).
 
W każdym zestawie:
 
    ilustracja sytuacyjna,
    plansza z fragmentami ilustracji, które pokazują emocje,
    kartoniki z opisami sytuacji,
    dymki z wypowiedziami postaci,
    teksty Wieczornych rozmów do czytania i omawiania z dzieckiem.