Pakiet pomaga wychowawcom oraz wspierającym ich specjalistom radzić sobie z problemami uczniów w wieku 7-10 lat przejawiającymi ryzyko dysleksji lub dyskalkulii. Karty pracy i pomoce dydaktyczne zostały opracowane w taki sposób, żeby mogły być zastosowane w całej klasie z korzyścią dla wszystkich uczniów, z uwzględnieniem ich indywidualnych predyspozycji i możliwości, ale mogą być też stosowane na grupowych lub indywidualnych zajęciach wyrównawczych i kompensacyjno-rewalidacyjnych.  
Zupełną NOWOŚCIĄ są  pomoce dydaktyczne do pracy z uczniami w klasie lub na zajęciach dodatkowych. Pomoce to gry służące m.in. do rozwijania:
  -   analizy i syntezy wzrokowej, 
-   analizy i syntezy słuchowej, 
-   pamięci i orientacji w przestrzeni, 
-   porównywania długości i wielkości, 
-   myślenia operacyjnego, 
-   umiejętności językowych, 
-   motoryki oraz koordynacji   	wzrokowo-słuchowo-ruchowej, 
-   koncentracji i umiejętności	społecznych, 
-   grafomotoryki. 
Pakiet zawiera:
  -   poradnik metodyczny, 
-   279 ćwiczeń multimedialnych, 
-   	229 kart   pracy do drukowania i kopiowania, 
-     	grę Figu-miku - pomoc i urozmaicenie zajęć zarówno  	indywidualnych jak i grupowych z dziećmi od 5 do 11 lat.	Szczególnie przydaje   się w pracy z dziećmi z grupy ryzyka	dysleksji ze specyficznymi problemami w   nauce. Gra rozwija analizę	 i syntezę wzrokową i słuchową, orientację   przestrzenną (także	w obrębie własnego ciała). Podczas gry uczniowie nabywają  	 umiejętności: poszukiwania, planowania, odpowiedzialności,	refleksyjnego   spojrzenia na własną pracę. Gra pozwala usprawnić	 grafomotorykę i koordynację   wzrokowo-słuchowo-ruchową a dzięki	zaangażowaniu w proces twórczy dzieci   wzbogacają umiejętności	społeczne, językowe, myślenie operacyjne, pamięć i   koncentrację	 uwagi. Dzięki wielu możliwym wariantom każdy z graczy znajdzie  	coś, w czym jest dobry, a odniesione sukcesy pozwolą stać się	 bardziej   pewnymi siebie. W dołączonej instrukcji zamieszczono	kilkanaście przykładowych   wariantów gry, ale kolorowe figury	można wykorzystać także do stworzenia   własnych wariacji - w	zależności od potrzeb i możliwości uczniów.
 Gra   składa	się z 72 kartonowych kolorowych elementów, 4 kart dla nauczyciela	i 5   kart pracy dla uczniów oraz  dwóch instrukcji	obrazkowych.
 
-   	grę   wielkoformatową Pajacyk (do zabawy na dywanie) -	 pomoc do zajęć   grupowych z dziećmi w wieku od 3 do 12 lat.	Szczególnie przydaje się w pracy z   dziećmi z grupy ryzyka	dysleksji ze specyficznymi problemami w nauce.   Pajacyk pomaga	w usprawnianiu motoryki i koordynacji   wzrokowo-słuchowo-ruchowej, a	nauka poprzez ruch i zabawę służy nie tylko   kinestetykom. Grę	 można też stosować jako ćwiczenie śródlekcyjne. Rozładowuje  	emocje, nadaje się również jako wypełnienie wolnego czasu	uczniów, którzy   szybciej od innych skończyli wykonywanie zadań w	 ławkach. Podczas gry dzieci   rozwijają analizę i syntezę wzrokową	 i słuchową, ćwiczą orientację   przestrzenną (także w obrębie	własnego ciała), nabywają też umiejętność   planowania. Z kolei	nauczanie i zabawy na konkretach pozwalają uczniom łatwiej  	przyswoić umiejętności matematyczne, polonistyczne i muzyczne. Do  	 Pajacyka dołączono instrukcję, w której zawarto	kilkanaście różnych   pomysłów na to, jak tę wielkoformatową	 grę można wykorzystać w pracy z   uczniami.