Książki
Papiernia
Zabawki
Gry
Puzzle
Multimedia
Dom i ogród
Promocje
Na prezent
Skarpetki
LEGO

Edukacja aksjologiczna. Zarys problematyki

Okładka książki Edukacja aksjologiczna. Zarys problematyki

Szczegóły:

Autor: Żuk Grzegorz

Wydawca: UMCS
ISBN: 9788377848753
EAN: 9788377848753
oprawa: Miękka
podtytuł: Zarys problematyki
format: 17.0x24.0cm
język: polski
liczba stron: 322
rok wydania: 2016
(0) Sprawdź recenzje
Cena:
29,41 zł
Cena detaliczna: 
39,90 zł
26% rabatu
Produkt niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,41
Wpisz e-mail, jeśli chcesz otrzymać powiadomienie o dostępności produktu

Opis

Książka niesie w sobie duży walor poznawczy, wnosi nowy zasób wiedzy do nauk o wychowaniu, jest interesująca i skłania do licznych przemyśleń. Autor podjął w niej bardzo ważną i niezwykle aktualną problematykę wymagającą intensywnych badań i wniosków. Książka nie zamyka drogi, ale wręcz przeciwnie - toruje drogę do konstruowania solidnych podstaw edukacji aksjologicznej, do wprowadzania w świat wartości, w życie wartościowe, ku życiu wartościowemu. Płynie z niej przesłanie o edukację z rdzeniem aksjologicznym, uczącą kreatywnie myśleć, stawać się człowiekiem rozważnym i odpowiedzialnym, wrażliwym aksjologicznie, świadomym swej kondycji ""humanitatis"", zajmującym należne miejsce w ""universum"" antroposfery aksjologicznej. [...] Powstała książka ważna, będąca dobrym przykładem opracowania wprowadzającego w podstawy edukacji aksjologicznej.
Z recenzji prof. zw. dr hab. Urszuli Ostrowskiej
Przedsięwzięcie podjęte przez Grzegorza Żuka dotyka najbardziej konstytutywnych elementów ludzkiego istnienia i działania. Jednocześnie są to kwestie niezwykle wrażliwe, drażliwe, osobiste, czasami wręcz ""intymne"". I to z różnych względów. Po pierwsze, sposób kształtowania się ludzkiej świadomości aksjologicznej angażuje najgłębsze pokłady osobowości. Po drugie, skoro wartości, wyznaczając ludzkie odczuwanie sensu życia, wpływają na decyzje, jak żyć i czy w ogóle żyć warto, to oddziaływanie edukacyjne nabiera tutaj wagi i ciężaru, mamy bowiem do czynienia z wywieraniem bezpośredniego i pośredniego wpływu na komponenty życia drugiego człowieka. Po trzecie, w edukacji aksjologicznej - analizowanej w recenzowanej książce - mamy do czynienia z osobami młodymi, niedojrzałymi, jeszcze nieukształtowanymi. O ile więc każde w ogóle działanie, w którym wpływamy na los drugiego, obarcza nas odpowiedzialnością, o tyle odpowiedzialność ta rośnie, gdy nasze oddziaływanie kieruje się ku ludziom młodym. Już te trzy względy poświadczają, że problematyka recenzowanej książki jest niezwykle ważna, a jej podjęcie potrzebne. Jest to niewątpliwy walor książki, który należy wyraźnie wyartykułować.[...] Ze względu na szerokość ujętej problematyki oraz przedstawienie najważniejszych poglądów analizowanych stanowisk książka będzie mogła być wykorzystywana w dydaktyce jako rodzaj wprowadzenia do tytułowej problematyki.
Z recenzji dra hab. Leszka Kopciucha, prof. nadzw. UMCS
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
Tak
Nie
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj
Oczekiwanie na odpowiedź