Poradnik krok po kroku omawia elektroniczną procedurę udzielania zamówień publicznych. Dodatkowo zawiera praktyczne zestawienia tych  elementów postępowania, które zmieniły się na skutek elektronizacji.  Liczne przykłady, instrukcje, ilustracje i zrzuty z ekranu z pewnością  ułatwią opanowanie, wdrożenie i stosowanie nowej procedury w jednostce i firmie.
Publikacja została przygotowana zarówno dla zamawiających, jak i dla wykonawców.
Elektronizacja dotyczy nie tylko składania przez wykonawców  oświadczenia na formularzu Jednolitego Europejskiego Dokumentu  Zamówienia (JEDZ) czy też ofert w postaci elektronicznej, opatrzonych  kwalifikowanym podpisem elektronicznym, lecz także prowadzenia przy  użyciu środków komunikacji elektronicznej całego procesu komunikacji w relacji zamawiający-wykonawca. Na procedurę tę trzeba zatem patrzeć  dwutorowo. Po pierwsze, jako na nową formę sporządzania dokumentów, a po drugie - nowe sposoby ich przekazywania.
W poradniku szczególny nacisk położono na wyjaśnienie:
  - w jakim zakresie zmienia się procedura udzielania zamówień   publicznych,
   - kiedy i jak korzystać z Platformy e-Zamówienia i Portali e-Usług,
   - kiedy obowiązuje forma pisemna, a kiedy elektroniczna,
   - jak i które dokumenty podpisywać kwalifikowanym podpisem   elektronicznym.
 
W przystępny sposób przedstawiono m.in. zasady wypełniania i  składania JEDZ w formie elektronicznej, tworzenia i korzystania z SIWZ  oraz sporządzania i przesyłania dokumentów i oświadczeń. Dodatkowo  wykonawcy dowiedzą się, jak prawidłowo złożyć ofertę w postaci elektronicznej oraz jakie są formy i wymogi dotyczące wadium po elektronizacji, a zamawiający - do kiedy i w jaki sposób bezpiecznie  przechowywać dokumentację elektroniczną.