Karty pracy, przeznaczone dla uczniów w wieku 8-15 lat, przygotowują do zmierzenia się z trudnym zagadnieniem poczucia własnej wartości. Książka została opracowana z myślą o terapii dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu oraz wszystkich tych, którzy czują się bezwartościowi i nieakceptowani.
Materiały pozwalają uczniom znaleźć odpowiedzi na pytania:
-
Jak akceptować samego siebie?
-
Jak przeciwdziałać niskiej samoocenie?
-
Jak radzić sobie z niepowodzeniami?
-
Jakie zachowania innych osób mogą powodować, że czujemy się niedowartościowani?
-
Jak może wyglądać osoba z wysoką/niską samooceną?
Podejmowane tematy dotyczą spraw bliskich młodym ludziom, którzy borykają się z brakiem wiary we własne umiejętności. Kolejne karty pracy poświęcone zostały takim zagadnieniom, jak:
-
wysoka i niska samoocena;
-
talenty i słabości;
-
zasady pozytywnego myślenia;
-
sukcesy i porażki;
-
optymizm i pesymizm;
-
narcyzm.
Dodatkowo publikacja zawiera:
-
dziennik samooceny - pomoc do wizualnego przedstawienia procesu budowania poczucia własnej wartości;
-
ponad 500 naklejek do wypełnienia dziennika.
Karty mogą być wykorzystane przez pedagogów, nauczycieli oraz terapeutów podczas zajęć indywidualnych, a także grupowych.
Publikacja wchodzi w skład cyklu, który tworzą również tytuły Poznaję emocje i Znajdę przyjaciela. Wszystkie trzy książki łączy motyw przewodni klocków, do którego odwołuje się oryginalne i atrakcyjne opracowanie graficzne tych kart pracy.