W tym numerze m.in.
Obraz ucznia w Podstawie progrmaowej dla wczesnoszkolnej edukacji polonistycznej.
Język droga do świata kolorów i emocji.
Arteterapia w edukacji wczesnoszkolnej.
Partie opisowe w lekturach szkolnych a audiodeskrypcja.
Rola audiodeskypcji w edukacji teatralnej.
Audiodeskrypcja jako kształcenie kompetencji czytania i kreatywnego redagowania tekstów opisowych.
Audiodeskrypcja nie tylko dla niewidomych, nie tylko dla dorosłych.
Audiodeskrypcja w nauczaniu - usłyszeć i zobaczyć pokazuje, że audiodeskrypcja to nie tylko teksty dla dorosłych niewidomych. Naszym celem jest zachęcenie nauczycieli do wprowadzania elementów AD na lekcjach z edukacji polonistycznej w klasach I-III. Prezentujemy teksty teoretyczne, jak i praktyczne, w postaci rozwiązań i działań. Wszystkie treści mają charakter propozycji, dających możliwości do przekształceń czy projektowania nowych wedle swojego uznania. Mamy nadzieję, że staną się one dla nauczycieli inspiracją do poszukiwania własnych rozwiązań, które następnie zechcą wprowadzać w pracy ze swoimi uczniami. Nikt bowiem nie zna uczniów lepiej, niż uczący ich nauczyciel. Mamy nadzieję, że ta publikacja będzie ciekawym przewodnikiem w poszukiwaniu nowych treści i rozwiązań w tradycyjnym materiale edukacyjnym, że pomoże wykreować interesującą ścieżkę dydaktyczną dla uczniów, dzięki czemu edukacja polonistyczna stanie się pasjonującą przygodą.
-dr Beata Jerzakowska-Kibenko