Publikacja poświęcona Alicji Białej – artystce, której wystawę Zatruty staw gościło muzeum. Biała stworzyła cykl kwasorytów Open Bite (2024), składający się z miedzianych i cynkowych blach wytrawianych skażoną wodą w stawach pokopalnianych oraz cykl Hiperakumulatory (2024/2025) – wykonane z brązu rzeźbiarskie przedstawienia roślin hiperakumulujących.
Katalog skupia się przede wszystkim na pracach podejmujących problematykę środowiskową – zamieszczony artykuł prof. Harveya Wooda dotyczy zagadnienia stawów górniczych, a tekst Katarzyny Roj przedstawia przekrojowo tematykę ekologiczną w twórczości Białej. James Harper pisze o projekcie artystki prezentowanym w ramach Liverpool Biennial. Natomiast Aleksandra Litorowicz zajmuje się pracami artystki w przestrzeni publicznej. Całości dopełniają część katalogowa oraz wywiad udzielony kuratorce Mirosławie Bałazy.